המכונית החשמלית שתשנה את כללי המשחק BYD

תרגום תוכן, סרטון מערוץ היוטיוב © Tech Revolution

שוק המכוניות החשמליות

שוק המכוניות החשמליות חווה כעת תקופה של צמיחה אדירה. כשזה מגיע לחדשנות בטכנולוגיה ובאסתטיקה, התחום הזה הוא אחד הצומחים ביותר. בשנים האחרונות, טסלה עלתה לפסגת יצרניות הרכב החשמלי בזכות הפופולריות של כלי הרכב שלה והמחירים הסבירים שלהם. מצד שני, חברות כמו מרצדס, טויוטה ולוסיד מפגרות מאחור.אבל יצרנית הרכב הסינית BYD שהתרחבה מייצור סוללות לייצור המוני של מכוניות חשמליות מרעידה את תעשיית הרכב החשמלי ועומדת לשנות הכל בתעשיית הרכב החשמלי.

רכב חשמלי BYD

BYD

Build Your Dreams או BYD היא יצרנית רכב סינית שבסיסה בשנג'ן. החברה הוקמה בשנת 1995 על ידי וואנג צ'ואנפו, כימאי, איש עסקים ויזם. אחד המניעים של צ'ואנפו להקים עסק משלו היה לאתגר את הדומיננטיות של הסוללות הנטענות היפניות. סין עקפה בסופו של דבר את יפן כיצרנית הגדולה בעולם של סוללות, BYD הפכה לספקית המובילה של סוללות לטלפונים ניידים ומכאן רוב ההכנסה שלה נכון להיום. וואנג צ'ואנפו ראה את הפוטנציאל בכלי רכב חשמליים והחברה רכשה בשנת 2002 את יצרנית הרכב הסינית Tsinchuan Automobile Co Ltd והמשיכה לרכוש יצרניות רכב כושלות נוספות במטרה להרחיב את BYD כחברה רב־מוצרית (קונגלומרט) עולמית.

חדשנית מאז היווסדה

BYD הייתה חדשנית בכמה תחומים מאז היווסדה כחלוצת טכנולוגיית הסוללות ופיתחה מספר טכנולוגיות למכוניות, אוטובוסים, משאיות ומלגזות; מערכת מונורייל SkyRail, פנלים סולאריים, אחסון אנרגיה וגאדג'טים טכנולוגיים.

כיום BYD היא יצרנית הסוללות הרביעית בגודלה בעולם ואחת מיצרנייות הרכבים החשמליים הגדולות. נכון לחודש ספטמבר 2022 שווי החברה היה 950.77 מיליארד דולר הונג קונג שהם כ-121.16 מיליארד דולר. בנוסף, הדומיננטיות שלה כבר לא מוגבלת לשוק הסיני בלבד והתחילה להתפשט ברחבי העולם. ב-2008 וורן באפט, מיליארדר בעצמו, הפך לאחד מבעלי המניות החשובים ביותר של החברה ויש לו 7.73% מהמניות.

יותר מ-21,000 פרסים על פטנטים בתעשיית סוללות החשמל, הרכב והרכבות

BYD מוכרת רכבים בסין זמן קצר. בשנים הקרובות היא מתכוונת להתרחב לשווקים שונים, כולל אוסטרליה, אירופה וצפון אמריקה. לדעת מומחים החברה היא מאסטרית בחדשנות ושחקנית מרכזית בתעשיית הרכב הסינית. במחצית הראשונה של 2022 ההחברה מכרה למעלה מ-2.18 מיליון רכבי נוסעים חשמליים כשטסלה מהצד השני מכרה באותה תקופה פחות ממיליון. תיק הפטנטים של BYD מילא תפקיד משמעותי בהצלחת החברה. בהשוואה ל-20 החברות הסיניות האחרות שעובדות בנושא אנרגיה חדשה, BYD מובילה עם 9,426 פטנטים.

לחברה יש גם יותר חוקרים ומפתחים שעובדים על טכנולוגיות סוללה מכל חברה סינית אחרת. הקמת מותג חזק, כמו גם שוק אנרגיה חדשה דורשת מחקר מדעי מקיף והטכנולוגיה החדשנית של BYD פרצה חסמים בתעשייה, מה שהופך אותו לשחקןנית בולטת. צעד חשוב ננקט על ידי BYD כדי לשפר את שרשרת האספקה ​​שלה. חטיבת הפצת ה-OEM שלה (באנגלית  Original Equipment Manufacturer, יצרן ציוד מקורי) הופרדה מחטיבת הסוללות. יתר על כן, היא הצטרפה  לשחקניות כבדות בתעשייה כמו מרצדס וטויוטה וכתוצאה מכך היא תוכל למכור את הטכנולוגיות שלה בקנה מידה עולמי.

ל-BYD יש שלוש נקודות חזקות 

שוק ה-EV התקדם באופן דרמטי בשנת 2021 כאשר BYD פרסמה את "שלושת הגדולים". ה-DM-I סופר היברידי, פלטפורמת ה-E שלה וסוללת הלהב שלה, הסוללה הבטוחה פורצת הדרך Blade Battery.במבחן של 100 ק"מ, ה-DM-I Super ההיברידית עמד על ממוצע של 3.80 ק"מ לליטר. זה מניח בסיס איתן לבניית הדור הבא של מכוניות היברידיות. צריכת דלק מופחתת וביצועי עלות משופרים צפויים ככל שטכנולוגיית הסופר-היברידית DM-I ממשיכה להתקדם. הפלטפורמה האלקטרונית של ה- E-platform 3.0 עברה שינוי מכריע במעבר מחשמול פשוט לדגש רב יותר על בינה. לפי אתר החברה, BYD תפעל לשיפור האמינות, הביצועים ובטיחות כלי רכב חשמליים בעתיד.

בנוסף, BYD מייצרת סוללות בשווי 80 GWh עבור רכבי EV כרגע. זה בערך 10% מהקיבולת הכוללת על פני כדור הארץ. יתרה מכך, 185 GWh צפוי להיות מופק עד 2025. אין זה מפתיע שסוללת חוד החנית של החברה עשתה את הרושם המשמעותי ביותר על תעשיית הרכבים החשמליים. מבחינת בטיחות, סוללת הלהב מהווה פריצת דרך טכנולוגית גדולה.

כמה עובדות הנוגעות לסוללות EV שכדאי לדעת לפני רכישת EV

שניים מהשיקולים המכריעים ביותר הם עמידות וביטחון. מבחינת ביצועים, סוללת הלהב של BYD היא ללא תחרות. זו השיטה היחידה שמונעת שריפת סוללה ספונטנית ברכבי רכב חשמליים ועוברת בדיקת דיקור קפדנית. בנוסף, יש לצפיפות האנרגיה של הסוללה נטולת הקובלט השתפר באופן דרמטי מאז הצגתו. זו הסיבה שהוא כל כך יעיל בביצוע עבודתו מבלי לשבור את הכיס. התאים של הלהב בנויים להחזיק מעמד ל-1.2 מיליון קילומטרים עצומים, או 3,000 מחזורי טעינה. בנוסף, מהנדסים ב-BYD חתכו את נפח הסוללות המעוקב של המתקן בחצי וזה מפנה מקום לאחסון נוסף ולשירותים נוחים ברכב.

שווי ורווחיות של BYD

בהשוואה ל-BYD, טסלה בבירור רווחית יותר. וכשזה מגיע לייצור רכב חשמלי, לטסלה יש את שולי הרווח הגבוהים ביותר. למרות זאת, בתעשיית הרכב בכללותה, זה לא המותג הרווחי ביותר. החברה צופה להרוויח רווח ניכר של כ-13 מיליארד דולר ב-2022. עם זאת, דברים עשויים להשתפר בקרוב, ו-BYD יכולה להפוך לרווחית יותר. להתרחבות המהירה של BYD אמורה להיות השפעה חיובית ארוכת טווח על שולי הרווח של החברה. מכיוון שהמכירות השנתיות של החברה כפולות או משולשות, שיעור ההכנסות המושקעות למו"פ, אדמיניסטרציה וכו' יקטן. בנוסף, ביקוש לסוללות שהיא מייצרת נמצא בעלייה. ומומחים אומרים שיתרונות קנה מידה בכוח הקנייה, זמינות כוח אדם וכן הלאה אמורה להוביל לרווחיות מוגברת.

מהן התוכניות של BYD לעתיד?

כבר היו מכירות של האוטובוסים החשמליים של BYD באירופה, הודו, ויפן. בנוסף, BYD מתכננת להרחיב את מכירות הרכב שלה לאוסטרליה, שווקי אמריקה הלטינית ודרום מזרח אסיה. לאחרונה הם חתמו על חוזה עם Louwman ומוכנים לייצג אותה בשוק האירופאי. סוללת הלהב החדשה תהיה סטנדרטית גם בטסלה דגם Y הבא. BYD הצליחה בין השאר משום שהיא מציעה לסוחרים שלה מרווחים גבוהים יותר מאשר מתחרותיה.

ל- BYD יש זמן וסבלנות

המוצרים המיוצרים בסין ידועים בעלות הזולה שלהם. המכונית הזולה ביותר של BYD עולה רק 15,000 דולר לעומת 30,000 דולר עבור הדגם 3 של טסלה. מכירות כלי רכב חשמליים נשלטות על ידי טסלה במשך זמן מה, עם יצרניות רכב אחרות שמתאמצות להתעדכן. למרות ש-BYD אינה מוכרת כמו טסלה, מרצדס, הונדה, או טויוטה, מומחי התעשייה בטוחים שזה ישתנה בקרוב. ככל שרכבים חשמליים הופכים נפוצים יותר, יצרניות מבוססות תצטרכנה להתחרות כדי להדביק את הפער. BYD כבר ממוקמת כשחקן עולמי גדול בשוק המכוניות החשמליות. כל מה שהיא צריכה עכשיו זה זמן וסבלנות כדי שהמאגרים הטכניים העמוקים שלה יחוללו ניסים נוספים.

 

 

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *