צ'ארלי צ'פלין המרפא

צ'ארלי צ'פלין המרפא. סרט משנת 1917 בבימויו ובכיכובו של צ'רלי צ'פלין.

צ'ארלי צ'פלין השיכור מגיע למכון הידרותרפיה בתקווה לרפא את התמכרותו. סרט מערוץ היוטיוב © iconaus המציע ספריית סרטונים חינמית לכל המתעניינים בהיסטוריה של הקולנוע ורוצים להבין את מקורות השפה הנפלאה שלו.

צ'רלי צ'פלין (נולד בששה עשר באפריל 1889) היה קומיקאי, שחקן במאי קולנוע, סופר ומלחין מוזיקה. דמות השיכור שגילם הידועה בשם "הנווד הקטן" הייתה אחת הדמויות המתמשכות שלו.

 

במהלך הקריירה זכה צ'פלין בפרסים רבים, בין היתר שלושה פרסי אוסקר, עיטור לגיון הכבוד מטעם הממשלה הצרפתית, פרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים בוונציה, פרס מפעל חיים מטעם "מרכז לינקולן לקולנוע" שבניו יורק. בשנת 1975 הוענק לצ'פלין תואר אביר (סר) כחלק ממסדר האימפריה הבריטית.

עוד על צ'פלין

צ'פלין היה אחד מהאישים הפופולריים והחשובים ביותר מכל הזמנים. מלבד סרטים אגדיים הוא גם סימן את תחילת הקומדיה בבתי הקולנוע. הנה עוד כמה עובדות מעניינות על צ'רלי צ'פלין.

בתו, השחקנית ג'רלדין צ'פלין, גילמה את תפקיד אמו אנה בסרט הביוגרפי עליו. גנבים דרשו תמורת הארון עם גופתו 600,000 פרנקים שוויצרים. הארון נמצא לאחר כמה שבועות קבור בשדה תירס והגנבים נתפסו. אסטרואיד שהתגלה ברביעי באוקטובר 1981 נקרא על שמו. הוא היה השחקן הראשון שהופיע על שער המגזין טיים (מהדורת יולי שנת 1925). היו לו עיניים כחולות, מה שלא ניתן היה להבין מסרטי שחור-לבן. צ'רלי צ'פלין נולד ארבעה ימים לפני אדולף היטלר. הוא השתתף פעם בתחרות חיקוי לצ'רלי צ'פלין והגיע למקום ה-2.

 

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *