פריז סן-ז'רמן

אמבפה, 10 דברים שלא ידעתם עליו

אמבפה

קיליאן אמבפה, 10 דברים שלא ידעתם עליו. הידעתם שעורכת הדין של אמבפה אמרה שהוא כלוא בכלא עשוי זהב? נסביר את זה בהמשך… הנה 10 דברים שלא ידעתם על אמבפה. תרגום תוכן, סרטון מערוץ היוטיוב © SKILLER Originals

מספר 1: הוא השחקן השני אי פעם שכבש כנער בגמר גביע העולם

היחיד שעשה את זה לפניו היה לא אחר מאשר פלה הגדול עצמו בשנת 1958 כשהיה רק ​​בן 17. אמבפה כבש מול קרואטיה בניצחון 4-2 בתור בן 19. ממש חלום נעורים. פלה בירך אותו ואמר "אם תמשיך להשוות את השיאים שלי ככה, אולי אצטרך לנקות את המגפיים שוב…" אתה יודע שאתה עושה משהו נכון כשהגיבורים שלך מרגישים קצת מאוימים על ידך. בעוד פלה הוא הגיבור של כולם, לאמבפה היה גיבור מיוחד שתמצאו די מעניין.

מספר 2: הוא העריץ את כריסטיאנו רונאלדו

כנער, קיליאן הסתכל על כריסטיאנו רונאלדו. רונאלדו היה הגיבור האולטימטיבי שלו. יש תמונה של אמבפה כשהיה צעיר, יושב בחדר השינה שלו עם קפוצ'ון ירוק ופוסטרים של רונאלדו על הקיר שלו. פאסט פורוורד כמה שנים ואמבפה שיחק נגד הגיבור שלו מספר פעמים. ברור מאוד באיזה צד הוא נמצא לגבי הוויכוח בין מסי נגד רונאלדו. אבל לגבי הצד והמדינה שהוא משחק כרגע, הנקודה הבאה עלולה להפתיע אתכם.

מספר 3: הוא יכול היה לשחק בקמרון ובאלג'יריה

למרות שרבים מכירים אותו ככוכב העל הצרפתי, אמבפה יכול היה לשחק באלג'יריה או בקמרון. אמא שלו היא מאלג'יריה ואבא שלו מקמרון. אמבפה לעומת זאת גדל בצרפת וסביר להניח פיתח קשר לארץ הולדתו. כשממסתכלים על ההצלחה שהוא השיג עם נבחרת צרפת ובליגה הצרפתית, אפשר לומר שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה. הוא המשיך לזכות במונדיאל עם צרפת והרוויח הרבה כסף אבל מה שהוא עשה עם הזכייה שלו מאוד מחמם את הלב.

מספר 4: הוא תרם את כל הרווחים שלו במונדיאל

אמבפה קיבל במהלך השנים תלונות על היותו אנוכי על המגרש. אבל מחוץ למגרש הוא הפגין הרבה נדיבות. ב-2018  הוא תרם את כל הרווחים שלו במונדיאל לארגון צדקה בשם Premiers de cordée. סכום עתק של 400,000 אירו. זו מחווה מרשימה ומעוררת הערצה של קיליאן. לפני שהפך לזוכה בגביע העולם, מועדונים גדולים רבים רצו להחתים אותו אבל אחד מהמועדונים שהחמיץ עשויה להפתיע אתכם.

מספר 5: הוא למעשה כמעט חתם בצ'לסי

ב-2012 הייתה לצ'לסי הזדמנות להחתים את אמבפה כנער. הם ניסו אותו עבור המועדון אבל אמבפה לא הרשים את הבוסים של צ'לסי באותה תקופה. הם הציעו לו ניסיון שני ומותאם אישית אבל אמא שלו סירבה לתת לו לנסות שוב ואמרה "או שיחתימו אותו עכשיו, או שתוך חמש שנים הם יצטרכו להציע 50 מיליון יורו כדי להחתים אותו". ובכן, היום זה יעלה להם הרבה יותר מ-50 מיליון כדי להשיג אותו. ההחלטה של ​​אמא שלו עזרה לו להצליח. העובדה הבאה בערך המשפחה של אמבפה מחברת את כל זה יחד.

מספר 6: המשפחה שלו אתלטית להפליא

אפשר לייחס את הצלחתו של אמבפה לעבודה קשה, אבל אנחנו חייבים לתת קרדיט להוריו שברכו אותו בגנים טובים מאוד. אמבפה מגיע ממשפחה של ספורטאים מוכשרים. אביו וילפריד היה שחקן כדורגל ששיחק עבור AS בונדי הצרפתית. אמו פאייזה לאמארי שיחקה בליגת הכדוריד של חטיבה 1 בשנות ה-90. אחיו הצעיר של אמבפה אית׳ן משחק כיום בקבוצה מתחת לגיל 12 של פ.ס.ז' ולמאמן שלו יש הרבה דברים חיוביים לומר עליו. אחיו המאומץ ג'יירס קמבואקוקו גם הוא כדורגלן מקצועי. אמבפה זכה בבירור בלוטו הגנטי וזה נתן לו יכולת פיזית מסוימת שבהחלט תפתיע אתכם.

מספר 7: הוא מהיר יותר מיוסיין בולט!

אנחנו לא אומרים שאמבפה ינצח את יוסיין בולט בריצת 100 מ'. אבל אמבפה מהיר מאוד עם הכדור ולמעשה עבר את יוסיין פעם אחת. במשחק אחד, אמבפה רץ במהירות מטורפת של 38 קמ"ש, מהר יותר מאשר יוסיין בולט במרוץ השיא העולמי שלו ב- 2009. אל תטעו, יוסיין בולט עדיין מהיר יותר מאשר אמבפה, אבל עם כדור לרגליו אמבפה עשוי לנצח את האיש המהיר ביותר בעולם וזה מאוד מרשים. להיות מהיר כמו יוסיין בולט שם את אמבפה במדרגת מס גבוהה יותר של שחקנים מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.

מספר 8: הוא השחקן השני הכי יקר בעולם

עם התצוגה המדהימה שלו על המגרש שבוע אחרי שבוע, הסטטיסטיקה המטורפת שלו והפופולריות שלו, אמבפה הפך לאחד השחקנים היקרים בעולם. ההעברה שלו ממונקו לפ.ס.ז' עלתה בסביבות 180 מיליון יורו, אמבפה במקום השני דמי אחרי חברו לקבוצה ניימאר שדמי ההעברה שלו היו בסך 222 מיליון יורו. לאחרונה הוא חתם על חוזה חדש עם פ.ס.ז' שבו הוא גרף עוד 250 מיליון יורו והרבה כוח שליטה במועדון. הוא בהחלט מוכן לחיים. די מרשים לגבר בגילו אבל זה אולי יפתיע אתכם לדעת כמה צעיר הוא היה כשהתחיל להכות גלים על המגרש.

מספר 9: השחקן הצעיר ביותר ששיחק אי פעם במונקו

בגיל 14 בלבד אמבפה חתם ב- AS מונקו והחל לשחק בגיל 16. השיא הוחזק בעבר על ידי אגדת הכדורגל הצרפתית, תיירי הנרי. גם אמבפה הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש עבור מונקו. הקריירה שלו ממשיכה להמריא מדי שנה. יש לו הרבה הצלחה אבל זה עשוי להפתיע אתכם כשתגלו איך הוא הרגיש בפ.ס.ז' לאחרונה.

מספר 10: הוא הרגיש כלוא בפריז סן-ז'רמן

במהלך קיץ 2021 קיליאן אמבפה נקשר לריאל מדריד והיו שמועות שהוא רוצה לעזוב את פ.ס.ז'. אבל פריז סן-ז'רמן  לא הייתה מוכנה לשחרר אותו. נשיא פ.ס.ז' נאסר אל-חלאיפי הצהיר כי אמבפה "לעולם לא יימכר" ו"לעולם לא יימכר בחינם". בדיווח של ABC נטען כי דלפין ורטהיידן, עורכת הדין של אמבפה אמרה שחידוש החוזה שלו עם פריז סן-ז'רמן הוא כמו "להיות נעול בכלא זהב". זה הוסיף דלק לשמועות ההעברה של ריאל מדריד. אבל ורטהיידן הכחישה מאוחר יותר את ההערות הללו וקבעה שהם לגמרי פייק ניוז. אמבפה חתם בסופו של דבר על עסקה של 250 מיליון יורו עם PSG. זה כלא שכל אחד ישמח להיות כלוא בו.

 

 

ברצלונה 6 פריז סן-ז'רמן1 הקאמבק הטוב ביותר בליגת האלופות! פרודיה מצוירת

ערוץ היוטיוב © 442oons מעלה סרטונים מצוירים, בעיקר פרודיות, מעולם הכדור רגל. נכון לחודש פברואר 2022 הערוץ צבר  3,729,106 מנויים ו- 3,012,244,412 צפיות. בסרטון הפעם – ברצלונה 6 פריז סן-ז'רמן 1 הקאמבק הטוב ביותר בליגת האלופות.