פורד קרסטלין סקייליין 1954 רכב האספנות הנדיר עם הגג השקוף

פורד קרסטלין סקייליין 1954. רכב האספנות הנדיר עם הגג השקוף. למכירה בארה"ב, 97,898 ₪, מעודכן לתאריך 03/11/2025. תרגום תוכן, סרטון מערוץ היוטיוב © Unique Speciality in Classics של סוכנות הרכב הקלאסית הגדולה ביותר במערב התיכון בארה"ב. בעסק שהתחיל ב- 2006 עם שבע מכוניות יש כיום במגרש כ-150 רכבים במלאי. אולם התצוגה הראשון היה במנקטו, מינסוטה ושטחו היה 15,000 רגל. נכון למרץ 2020 החברה מכרה כ- 4,000 מכוניות. היום החברה מתמחה בעסקים מקומיים ובינלאומיים וממשיכה להיות המובילה בסוכנויות הרכב הקלאסיות והמומחיות במערב התיכון. במשכנה החדש משנת 2020 המשתרע על פני 55,000 רגל תוכלו למצוא מכונית קלאסית מלפני המלחמה ומכונית שרירים. הסרטון הפעם על "קערת הדגים" שכבשה את הקיץ האמריקאי, הפורד Crestline Skyliner משנת 1954.

אתם בוודאי מכירים את רכבי השרירים משנות ה-60 וה-70. אבל בשנות ה-50, פורד יצאה במהלך עיצובי נועז ובלתי רגיל, שהפך דגם אחד לנדיר אבל גם לבעייתי במיוחד. הדבר המיידי שתופס את העין ברכב הוא גג הפרספקס השקוף שלו. זו הייתה אופנה חדשנית לתקופה, שהבטיחה חווית נהיגה פתוחה ושופעת אור. אבל הפיצ'ר המלהיב של הרכב הוא גם המקור לכינוי המפורסם שלו: "קערת הדגים". זה סיפור על חדשנות, סגנון ועל האתגר הבלתי פתור של התחממות יתר באותם ימי קיץ לוהטים. גלו את הפרטים על אחד מדגמי האספנות הנדירים והמיוחדים ביותר שיצאו משערי פורד.

תרגום תוכן הסרטון

פורד Crestline Skyliner שתי דלתות הארדטופ משנת 1954, אני מאמין שהסקייליין היה בייצור שנה אחת בלבד. הייתה גם גרסת Crown Vic שנמשכה שנתיים.

מתחת למכסה המנוע

מנוע בנפח 239 אינץ' מעוקב. (מדובר במנוע V8 מסוג "Y בלוק", הנפח 239 אינץ' מעוקב שווה ערך לכ-3.9 ליטר). תיבת הילוכים אוטומטית מסוג Fordomatic. בואו נעיף מבט על פריטי הכרום בחזית. אפשר לראות שהכרום נראה טוב ברכב הזה. את הצבע אפשר להגדיר כסוג של כחול-ירקרק בינוני עם גג לבן.

תמונות סטילס

תוכלו לראות את תמונות החלק התחתון של הרכב, הפנים, תא המנוע ותא המטען באתר uniqueclassiccars.com

הרכב נוסע על גלגלי פלדה, עם כיסויי גלגלים של פורד וארבעה צמיגי רדיאל חדשים לגמרי. לצבע יש ברק יפה. אולי תמצאו פה ושם פגם קל או נקודת תיקון, אבל בסך הכול לצבע יש מראה נאה. מגיני הבוץ 'Fender Skirts' מאחור והגימור המבריק לאורך המרכז גם הם במצב טוב והם לא מעוכים.

הפנים

הפנים כולו ויניל לבן, המושבים, חגורות הבטיחות מלפנים, לוח המחוונים, הכל במצב מקורי. תכף נעבור לצד הנהג. אני אתניע אותו, אתן לכם לשמוע אותו פועל. נציץ מתחת למכסה המנוע. בסוף הסרטון ג'ייסון ייקח אתכם לסיבוב נסיעה. אתם יכולים לראות שוב, הפנלים נאים וישרים לכל אורכם, מהחלק האחורי ועד לקדמי.

גג האקריליק

הבעיה עם הרכבים האלה היא עם גג האקריליק. כפי שאתם יכולים לדמיין, בימי הקיץ החמים, במיוחד בדרום, היה נהיה חם בפנים. אפשר לומר שזה מרגיש קצת כמו "קערת דגים". ברכב הזה יש כיסוי ויניל נשלף ונצמד (צלון) אותו תוכלו לראות בתמונות הסטילס. צילמתי אותו גם מותקן וגם מחוץ לרכב. אז כדאי לבדוק את זה.

מאחור יש מראה של "קיט קונטיננטל" קטן. לתא המטען, יש דלת קטנה ומוסתרת מאחורי סמל הספורט. פשוט מרימים את הידית וזה מקפיץ את תא המטען. זהו המקום הנסתר הקטן שלכם לגישה לתא המטען. הכרום בפגוש האחורי נראה טוב. יש אגזוז כפול.

כמה הערות מהטכנאי

הזכרתי שכל ארבעת הצמיגים חדשים. הטכנאי ציין שצמיג הגלגל הקדמי שמאלי דולף מעט. כל האחרים טובים. מד המהירות מראה בערך 10 מייל לשעה יותר מהמהירות בפועל. זה לפחות ימנע מכם לנסוע מהר מדי. הבלמים בולמים ישר, ויעילות הבלמים היא 70% מקדימה, 80% מאחור. ברכב יש עדיין מערכת 6 וולט מקורית.

מבט מקרוב על הפנים

את מספר השלדה ותג הדלת תוכלו לראות בתמונות הסטילס. פנל הדלת נראה טוב. המושבים מויניל לבן. לא נראה שיש הרבה בלאי. הגג הפנימי בחלקו במצב טוב.

מתניע בקלות

הפעלתי את המגבים והם עובדים. לא הפעלתי את הרדיו. בואו נתניע אותו. בכל פעם שניסיתי להתניע אותו, הרכב הזה פשוט ישר קופץ. מד הדלק עובד. הוא עולה לאט. זו הייתה התנעה קרה, אז לא הייתי מצפה שמד הטמפרטורה יהיה גבוה במיוחד. הוא יירד לחלק התחתון וכנראה יעצור שם. מד המהירות השקוף עם מד המרחק מאחוריו די מגניב. וזה למעשה מואר מאחור. אם תסתכלו מאחור, זה שקוף. באמת מגניב. גם צליל המנוע נעים. נעבור לאחור כדי שנוכל להקשיב. נסגור את הדלת קצת יותר טוב. צליל האגזוז עמוק ויפה.

תא המנוע

הזכרתי שהמערכת היא 6 וולט. יש לכם כאן מנתק מצבר לזמנים בהם הרכב מאוחסן או בין נסיעות. הנה הבלוק 239 אינץ' מעוקב. פועל די חלק. זה לא רכב שרואים אצלנו לעיתים תכופות. אנחנו שוקלים טרייד אין ויש מימון זמין. כמובן שאנחנו יכולים לסייע בהובלה וייתכן שהרכב הזה זכאי לחוזה שירות מורחב.

נסיעה ברכב

אפשר לנחש שהסיבה לכך שהוא נקרא 'Skyliner' היא שאתה יכול להסתכל החוצה דרך גג הזכוכית הזה מעל ראשינו ולראות את השמיים. הרכב הזה כולל אפילו כיסוי, שמעולם לא ראיתי בעבר, כך שתוכלו להצל על השמש אם תרצו. זוהי תיבת ההילוכים האוטומטית על ההגה, כך שקל לנהוג בה.

לוח שעונים מגניב

יש ברכב הזה את אחד מסגנונות מד המהירות המגניבים ביותר. אתם יכולים לראות את הצל של היד שלי. יש זכוכית ממש מאחור והוא מואר על ידי התאורה הטבעית כאשר הפנסים הקדמיים אינם דולקים. המגבים עובדים, הרדיו גם עובד. הפעלתי עכשיו את הרדיו, לוקח לו דקה להתחמם. זה מאפיין מגניב של מכוניות ישנות, אתה מדליק את הרדיו ומחכה שהוא יתחמם.

עיצוב פנים נחמד

גלגל ההגה נחמד למראה. העיצוב והצבעים נהדרים. הגוון הזה של ירוק ושטיח שחור, סוג של הדגשים בצבע קרם על הדלתות והמושב, והצלון לריפוד הגג. הוא למעשה הופך לריפוד הגג כשהוא מכסה את גג הזכוכית.

התנהגות כביש שקטה

הרכב מתניע ופועל יפה בהילוך סרק. יש לו רעש טוב מאחור. מד הדלק מראה קצת פחות מחצי מיכל. מד הטמפרטורה מראה בערך שליש מהדרך למעלה ממצב קר. זה מה שאתה רוצה לראות בקריאות המחוונים. הבלמים חלקים. הוא יוקרתי בסיבובים, כפי שהיית מצפה מ-"מכונית משפחתית" משנת 1954. למרות שזו שתי דלתות, יש לה כמה היבטים ספורטיביים. מד המהירות אכן מראה גבוה, אבל רק להסתכל על מד המהירות היפהפה זה מספיק.

 

 

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *