כשגברים שונאים / מרלון ברנדו

מערבון, סרט קולנוע באורך שעתיים ועשרים

כשגברים שונאים / מרלון ברנדו. כשגברים שונאים (One-Eyed Jacks) הוא סרט מערבון אמריקאי משנת 1961 בבימויו של מרלון ברנדו ובכיכובו. זהו קרדיט הבימוי היחיד של ברנדו שמגלם את הדמות הראשית ריו. קארל מאלדן מגלם את שותפו, "אבא" לונגוורת. בתפקידי  המשנה משחקים פינה פליסר, קייטי ג'ורדו, בן ג'ונסון וסליים פיקנס. בשנת 2018, הסרט נבחר לשימור במרשם הסרטים הלאומי של ארצות הברית על ידי ספריית הקונגרס.

העלילה

בשנת 1880 ריו, המנטור שלו אבא לונגוורת' ואדם שלישי בשם דוק שודדים בנק בסונורה, מקסיקו. בזמן שהם חוגגים בקנטינה אנשי כפר מקסיקניים (שוטרים רכובים) תופסים אותם והורגים את דוק. אבא וריו בורחים, אבל אבא עוזב את ריו שנתפס על ידי הכפריים. ריו נעצר ומבלה חמש שנים קשות בכלא סונורה. הוא בורח ונוסע למונטריי, קליפורניה, שם אבא הפך לשריף. ריו מתכנן להרוג את אבא ולשדוד את הבנק במונטריי עם שותפיו החדשים צ'יקו מודסטו ובוב אמורי.

תפנית בעלילה

התוכניות משתנות כשריו מתאהב בבתו היפה החורגת של אבא, לואיזה. ריו מנצל חגיגה כדי לבלות איתה את הלילה על החוף. אבא מנסה להעניש את לואיזה על מה שקרה, אבל נסוג לאחר התערבות של אשתו, מריה. במקום זאת, הוא לוכד את ריו, מצליף בו בפומבי, ומרסק את ידו כדי לוודא שרייו לעולם לא יוכל לנצח אותו בקרב יריות. בעודו מתאושש מפצעיו, ריו נאבק ברצונותיו הסותרים לאהוב את הילדה ולנקום באביה החורג. הוא מחליט לוותר על נקמה, לקחת  את לואיזה ולעזוב את העיר.

אמורי ושותפו הורגים את צ'יקו ומפסיקים את תוכנית שוד הבנק ללא ידיעתו של ריו. השוד משתבש ונערה צעירה נהרגת. אבא מאשים את ריו בפשע. לאבא יש שיחה פרטית אחרונה עם ריו, שוב מנסה לפטור את עצמו על כל מה שעשה. ריו עונה, "אתה ג'ק עם עין אחת כאן, אבא, אבל ראיתי את הצד השני של הפנים שלך". ריו מספר לו שהוא היה כלוא בחמש השנים האחרונות, אבל אבא קורא לזה שקר.

סרט מערוץ היוטיוב © Cult Cinema Classics 

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *