פתרון לטריקת הבגאז' בטסלה מודל 3: שימון פשוט למוט תא המטען האוטומטי

פתרון לטריקת הבגאז' בטסלה מודל 3: שימון פשוט למוט תא המטען האוטומטי. סרטון מערוץ היוטיוב © Mikey's Musings. מייק הוא מחבר תוכנות, לייף-האקר, חנון טכנולוגי וחובב רכבים חשמליים. בסרטון ההפעם – תא המטען נסגר בטריקה חזקה או יוצר רעש, וצד אחד שלו ננעל נמוך יותר? מייק מראה כיצד לפתור את הבעיה בקלות.

הבעיה

הבעיה נובעת מכך שמוט התמיכה (Strut) בצד ימין (הצד שאינו מופעל חשמלית) אינו משומן מספיק ולכן נתקע ומפריע לסגירה חלקה.

הפתרון הפשוט

מריחת חומר סיכה WD-40 או שווה ערך על המוט. לאחר השימון, המוט מחליק בקלות ותא המטען נסגר בשקט ובאופן אחיד ללא משיכה.

מה צריך לעשות

  1. פתחו את תא המטען.
  2. זהו את מוט התמיכה (Strut) הלא-חשמלי בצד ימין (הצד שמנגד למנגנון החשמלי).
  3. רססו מעט WD-40או חומר סיכה איכותי אחר על המוט (החלק שנכנס פנימה).
  4. פתחו וסגרו את תא המטען כמה פעמים.

זהו! המוט יחליק טוב יותר, והבגאז' ייסגר בצורה חלקה, שקטה ואחידה.

תרגום תוכן הסרטון

תיקון סגירת תא המטען בטסלה מודל 3

זהו סרטון קצר המראה כיצד תיקנתי את תא המטען האוטומטי בטסלה מודל 3 שלי משנת 2021.

אחרי שנה הצלחתי סוף סוף להבין את זה. במשך כל השנה הראשונה שהרכב היה ברשותי, כשהייתי סוגר את תא המטען, המכסה היה יורד ואז נטרק בחוזקה. רק אחר כך המנגנון האלקטרוני היה מושך אותו למטה עד הסוף. זה עבד, אבל נראה כאילו הוא נסגר ממש בחוזקה.

שמתי לב שבכל הזמן הזה כשהוא יורד, צד ימין של מכסה תא המטען היה קצת גבוה יותר. כשהוא היה יורד הוא היה נטרק ואז מתיישר.

סוף סוף הבנתי שזה בגלל הדבר הזה כאן. זהו המוט בצד ימין. המוט בצד שמאל הוא המוט החשמלי, זה שמושך את מכסה תא המטען למטה. אבל המוט בצד ימין מתנגד למשיכה למטה.

בסוף הבנתי שעל המוט הימני לא היה שום שימון, הוא לא היה חלק.

כל מה שעשיתי היה לקחת מעטWD-40   ולשים אותו על המוט הזה. ועכשיו הוא מחליק במוט בצורה הרבה יותר קלה, והוא כבר לא נגרר.

זה פתר את הבעיה, ואפילו לא ידעתי שתא המטען לא אמור להיטרק ושהמנגנון האלקטרוני ימשוך אותו. כשהוא עובד כמו שצריך, הוא פשוט נסגר, אין שום רעש אלקטרוני ואין צורך במשיכה נוספת.

הערת מערכת Zemaze

מסתבר שהבעיה שכיחה. הפתרון של שימון המוטות ידוע בקהילה ובחלק מהמקרים אפילו מומלץ על ידי טסלה עצמה!

בפורומים של בעלי Model 3 מתקיימים דיונים סביב הרעש של סגירת תא המטען האוטומטי בדגמים שיוצרו בין 2021 ל-2023. המשתמשים מדווחים על "חבטה" או "טריקה" שאינה אופיינית לרכב יוקרה. מוסכים שאינם נותני שירות Tesla רשמיים וגם טכנאי טסלה מכירים את הבעיה ומציינים שהיא נובעת מחוסר סיכה או מיסב שהתייבש.

הפתרון נבדק בהצלחה על ידי בעלי טסלה. משתמשים מעידים ששימון באמצעות ליטיום לבן או סיליקון משיג את התוצאות הטובות ביותר לטווח ארוך. שימון ב- WD-40 כפי שמוסבר מצוין לניקוי ולפתרון מיידי, אבל החומר מתייבש מהר ומושך אבק.

טסלה מודעת לנושא

טסלה פרסמה מדריך עשה זאת בעצמך להחלפת מוטות התמיכה הלא-חשמליים בתא המטען. המסמך מיועד לרכבים שיוצרו לפני ינואר 2024 במקרה של כשל. המדריך ממליץ במפורש על שימון נקודות הציר במהלך ההחלפה.

קישור למסמך הרשמי, מתאים למודל 3 ולדגמים אחרים, עודכן לאחרונה:

סיכום השלבים העיקריים:

פתיחת תא המטען והכנה

פתחו את תא המטען ותמכו בו זמנית בכלי לא-פוגע (prop) כדי למנוע נפילה.

הסרת המוט הישן

שחררו את הקליפס התחתון (clip) המחבר את המוט לציר הרכב, ואז את הקליפס העליון המחבר לציר המכסה. הסירו את המוט.

ניקוי ושימון

נקו את נקודות ההרכבה(mounting hinges) . שמנו את שתי נקודות הציר (pivot points) על המוט החדש (lubricate both pivot points).

התקנת המוט החדש

חברו את קצה המוט התחתון לציר הרכב, ואז את הקצה העליון לציר המכסה. ודאו שהקליפסים מאובטחים.

בדיקה

הסירו את התמיכה ובדקו שהתא נפתח ונסגר כראוי.

מתאים למודל 3 וגם לדגמים נוספים

תקף לדגמי רכבים שיוצרו לפני כ-ינואר 2024 במקרה של כשל במוטות.

שימו לב, אל תחליפו לבד את המוט החשמלי, זה דורש שירות מקצועי.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *