ג'יידן, יוטיוברית אמריקאית יפנית (שנת לידה 1997) מעלה לערוץ היוטיוב שלה האנימציות של ג'יידן סרטוני אנימציה הומוריסטיים בסגנון המאנגה (מנגה), אמנות הקומיקס היפנית. נכון לחודש דצמבר 2018 הערוץ צבר 4,975,271 מנויים ו- 596,076,522 צפיות. בסרטון הפעם – מי מאתנו לא התנסה בפרויקטים קבוצתיים מתישים שהפכו לסיוט? ג'יידן, על סיוט הפרויקט הקבוצתי שלה. תרגום לעברית: Nitsan Even
פילוסופיה של פרויקטים קבוצתיים (מתוך הנחיות ואסטרטגיות למידה) לימוד קבוצתי או עבודה קבוצתית כרוכה בשיתוף של ערכים, מקורות ודרכים שונות לעשות דברים. קבוצות עבודה יעילות לומדות להצליח על ידי שילוב של גורמים אלו. כל קבוצה וכל יחיד יהיו יעילים ככל שירצו להירתם לקבוצה ולכבד את חילוקי הדעות שבתוכה. אינטראקציה בתוך הקבוצה מבוססת על כבוד ועידוד הדדיים. לפעמים היצירתיות היא נמוכה. לכן, הרעיונות חשובים להצלחה של הפרויקט ולא האישיות של המשתתפים. חוזקה של קבוצה טמון ביכולת לפתח רעיונות שכל אחד מביא. מחלוקת יכולה להוליד יצירתיות. הקבוצה צריכה להיות ערנית לתזמון. פתרון מחלוקת מביא לאיזון ומקרבת ליעדים הסופיים מתוך כבוד הדדי. במילים אחרות, פרויקט קבוצתי הוא חוויה של שיתוף ולא של תחרות. שני היעדים העיקריים של פרויקט קבוצתי הם מה שנלמד: חומר עובדתי והתהליכים ומה שיוצרים: חומר כתוב, עבודה, מצגת או פרויקט תקשורתי ציון / הערכה. באופן אידיאלי, התגמול אמור להיות עצם התרומה ההדדית והצלחת הפרויקט כתוצאה מן התהליך המשותף. חיזוקים חיצוניים (כגון ציונים) עבור כל אחד יכולים להיות מבוססים על שיפור אישי, ללא השוואה לקבוצה. ציונים, בדרך המסורתית, פוגעת בקבוצה וגורמת להשגים נמוכים.
בעלי הישגים גבוהים לעומת בעלי הישגים נמוכים? אנו מניחים כי בעלי הישגים גבוהים חונכים ועוזרים לבעלי הישגים נמוכים. התהליך של הוראה אנו לומדים יותר על הנושא. כאשר אנו מלמדים, אפילו שאלות פשוטות מן הלומד גורמות לנו להסתכל על הנושא באופן מחודש. כאשר אנו מסבירים אנו מבינים יותר טוב את הנושא. בעלי הישגים נמוכים יכולים להשתפר מהדרכת אחרים. בעלי הישגים גבוהים מרוויחים מלמידה משותפת בדרכים אחרות: מיומנויות הדרכה, דימוי עצמי גבוה, כישורים לפתרון מחלוקות, כישורים נוספים המתפתחים מתוך הלמידה ותורמות לשיפור בלימודים.
תגובות פייסבוק